Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Dårskap?

Av Emma - 12 februari 2009 22:09


Hej barn. Idag har jag haft skitroligt. Jag, Jenny, Amanda och Cassi skulle egentligen åkt till Ullared idag men pga. vädret osv. så struntade vi i det. Istället så kom Amanda med den briljanta idén att vi skulle åka pulka! När det är såhär mycket snö så får man ju passa på. Igår var jag och Jenny på Maxi för att inhandla en varsin pulka. Det blev en stjärtlapp och två "tefat", som Jenny för övrigt fick gratis. Kassörskan slog tydligen inte in dem ordentligt så Jenny fick ett paket cigaretter, choklad, nudlar och två feta pulkor för 58 spänn.


I morse vid 9.30 pälsade jag på mig ungefär 7 lager kläder, gjorde matsäck och grävde fram bilen. Hämtade upp Jenny på vägen och sen åkte vi till Jem&Fix i stan och köpte en fet presenning på 6x8 meter (som för tillfället är mindre hel) för att åka allihop på. Yeez. Jag, Jenny, Amanda, Micke, Henke, Hanna och Martina åkte till Nytorpet där backen med stort B var. Började med några provåk för att kolla om man dog, det gjorde man inte. Sen la vi oss allihop på presenningen och störtade i 200 ner för backen, varav vi 2 sek senare låg allihop i en hög längst ner och garvade som fan. Vid brist på termobyxor var detta ungefär vad min rumpa + byxor tålde, men fyfan vad roligt det var. Nostalgiska känslor steg mig över huvudet.


Efter några åk till och fika så skulle vi såklart tolka efter bilen (idioter). Vi band fast presenningen i dragkroken på bilen och gasade på, jag körde och resten satt där bak. Det var hur jävla roligt som helst, och i 55 km/h (som för övrigt var vad bilen klarade på det väglaget i de backarna.) yrde snön och passerande bilister fick spader. Till slut pallade inte presenningen mer så vi packade in oss i bilen och körde hem till Amanda, där satt vi och snackade skit en stund och sen körde jag och Jenny hem. När jag var hemma ca. 18 så däckade jag på soffan och sov till 21, då kollade jag på "Knutby -Vägen hem" och var arg. Nu ska jag återgå till soffan med en kopp te. Hej!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 30 augusti 2009 00:00

Haha, är det nu man ska börja igen kanske

Haj

Av Emma - 30 april 2009 16:42

  Trevlig valborg, barn! Sitter hemma hos Arbenita i Älmhult nu och förkvällar, ölar lite och gör oss i ordning för att sen gå till Kim och Jimmy och fortsätta kvällen. Tror det blir en finnemang kväll. Puss i ljumsken.  ...

Av Emma - 28 april 2009 23:34

  Ville bara säga att jag fortfarande är arbetslös, väger 6 kilo mindre och har varit nykter alldeles för länge. Närmare bestämt 45 dagar.   På Torsdag ska jag dricka sprit. Hej! ...

Av Emma - 6 mars 2009 14:51

  Var god dröj. Dator är ingenting jag prioriterar för tillfället. ...

Lol

Av Emma - 27 februari 2009 10:11

  Det är en jävla bedrift att vara vaken vid den här tiden. Har precis betalat min telefonräkning så nu är jag ännu en gång precis som en arbetslös ska vara - fattig.   Jag är jävligt trött, och säkert lite bitter också. Dra åt helvete. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards